Paleis Het Loo | Renault hoofdsponsor ‘Grace Kelly’
Bezoek nieuwe site U bevindt zich op de oude website van Paleis Het Loo omdat deze pagina nog niet op de nieuwe website van Paleis Het Loo bevindt. Sluit deze melding of bezoek de nieuwe website.
Sluiten

Renault hoofdsponsor ‘Grace Kelly’

dinsdag 11 maart 2014

Renault verbindt zich als exclusieve sponsor aan de expositie ‘Grace Kelly, prinses en stijlicoon’ die van
5 juni t/m 26 oktober 2014 plaatsvindt op Paleis Het Loo in Apeldoorn.

 

Als bijzonder onderdeel van de tentoonstelling is tevens de Renault Floride uit 1959 van prinses Gracia te zien. Voor Renault een reden om zich als exclusieve sponsor te verbinden aan de Frans getinte expositie. Ten tijde van de expositie viert Renault daarbij de introductie van het nieuwe stijlicoon de Renault Twingo.

Vorstelijk rolmodel De in Amerika geboren Grace Kelly (1929-1982) is als stijlicoon een van de meest gefotografeerde vrouwen van de twintigste eeuw. Zij werd op de voet gevolgd door de media in haar succesvolle leven als Amerikaanse filmster, als vorstelijke bruid en als prinses van Monaco. De professionaliteit en betekenis van Grace Kelly als vorstelijk rolmodel en stijlicoon worden tot op heden weerspiegeld onder meer in de huidige generatie Europese prinsessen.   Renault voelt zich als Frans automerk sterk verbonden met Monaco en de daaraan verwante stijl en elegantie. De Renault Twingo past als modern stijlicoon bij deze bijzondere expositie.

De tentoonstelling ‘Grace Kelly, prinses en stijlicoon’ is tot stand gekomen in samenwerking met het Grimaldi Forum Monaco.